Shrnutí z 9. valného shromáždění HSU
Schválením Ázerbájdžánu jako plnohodnotného člena pokračuje Hotelstars Union v
rozšiřování svého jednotného systému klasifikace hotelů zaměřeného na kvalitu tentokrát i za hranice klíčového evropského regionu.
Jedním z vrcholů valného shromáždění byla úvodní přednáška obchodního
konzultanta a experta na prodej Michaela Hucha. Jeho prezentace s názvem „Dopad
kvality na úspěšnost prodeje“ se soustředila na ekonomický význam kvality v
hotelnictví a na roli hotelové klasifikace jako nástroje aktivního řízení.
Podle Hucha hvězdičky představují mnohem víc než jen dekorativní symboly: „Pro
hosta znamenají transparentní, spolehlivý a měřitelný závazek ke kvalitě.“Hucho zvláště
zdůraznil prokazatelnou souvislost mezi kvalitou deklarovanou prostřednictvím hotelové klasifikace a ekonomickým úspěchem ubytovacích
zařízení. Jasné vymezení kvality
pomocí hvězdičkového systému posiluje důvěru hostů, významně ovlivňuje jejich
rozhodování při rezervacích a má přímý dopad na obchodní výsledky. Strategické
řízení kvality a komunikace s hostem před příjezdem, během pobytu
i po něm snižuje závislost na online rezervačních platformách (OTA) a
podporuje přímou poptávku. „Ti, kteří kvalitu aktivně komunikují, vysílají trhu
silný signál a dokážou úspěšně reagovat na měnící se očekávání hostů,“ uzavřel
Hucho.
Prezident HSU Markus Luthe v závěru uvedl: „Přijetí Ázerbájdžánu za plnohodnotného člena je silným vyjádřením důvěry v naše společné pojetí kvality v hotelnictví. Jak jsme dnes mohli vidět na základě fakticky podložených poznatků, hotelové hvězdy nejsou jen formou hodnocení, představují uznávaný a závazný příslib kvality vůči hostům. Zajišťují transparentnost, porovnatelnost a spolehlivost, a právě proto zůstávají v dynamickém tržním prostředí nenahraditelným marketingovým nástrojem. Hotelstars Union bude i nadále podporovat aktivní rozvoj tohoto symbolu kvality.“