OFICIÁLNÍ JEDNOTNÁ KLASIFIKACE UBYTOVACÍCH ZAŘÍZENÍ ČR

Zeptali jsme se …

27.4.2015

Po minulé úspěšné velikonoční anketě jsme se opět zeptali HOTELSTARS hotelů a penzionů, tentokrát na to, proč se hlásí ke kvalitě prostřednictvím „opravdových hvězd“ a zda zaznamenali vyšší poptávku v souvislosti právě s certifikací.



Zeptali jsme se:

1. Proč jste se rozhodli certifikovat svoje zařízení + co vám certifikace přinesla?

2. Zaregistrovali jste vyšší poptávku/více hostů ve spojení s certifikací?

Petr Jelínek, ředitel Hotelu Komorní hůrka – 4*, Cheb

1. Certifikaci jsme považovali za samozřejmost v tomto oboru podnikání a zastáváme názor, že by měla být povinná. Zda nám to něco přineslo, nebo nepřineslo, je pro nás nepodstatné, je to spíš pro naši vlastní hrdost, "ano máme právo se nazývat čtyřhvězdičkový hotel".

2. Je to pro nás velmi obtížně změřitelné, protože certifikovaní jsme od počátku provozu a jestli k tomu naši hosté přihlížejí, je sporné. Nárůst hostů spíše přikládáme jiným faktorům, protože v našem okolí je spousta necertifikovaných zařízení, kteří podle dostupných informací o klienty nepřichází.

Petr Čermák, ředitel Hotelu Studánka – 4*, Rychnov nad Kněžnou

Ad1 ) otázka profesní cti

Ad 2) spíše ne

Karel Doubek, General Manager Hotelu Adria – 4*Superior, Praha

ad 1)      Pro nás byla nejdůležitějším kritériem pro „ocertifikování se“ potřeba přispět k větší transparentnosti trhu ubytovacích zařízení a eliminaci zneužívání neregulovaného užívání hvězdiček k ošálení hosta.

ad 2)      To nejsem schopen změřit – jsem si ale jist, že jsme rozhodně nezaznamenali menší poptávku kvůli tomu, že máme oficiální certifikaci

Denisa Furdíková ,ředitelka & jednatelka Hotelu Trinity – 4*. Olomouc

ad 1. Hlavním důvodem byla certifikace v Českém systému kvality služeb , pro kterou byla certifikace Hotelstars podmínkou. Opravdu musíme ,,optimalizovat" náklady, takže když byla certifikace ČSKS včetně vyškolení a pomoci koordinátorů zdarma  a certifikace Hotelstars za zvýhodněnou cenu, nešlo tuto nabídku odmítnout. Zároveň jsem využila nabytých vědomostí ze školení Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu, udělala si pořádek v hotelu ,se zaměstnanci ,v papírech / směrnice, recenze, nařízení/.

Takže jednoznačně přínosná byla certifikace v tom, že jsem optimalizovala, rekonstruovala a prostě jsem musela dát vše do pořádku.

ad  2. Jsme 3 měsíce od certifikace ,takže je asi předčasné hodnotit, ale již využívám tohoto marketingového nástroje při komunikaci s hosty ,kdy jim připomínám že jsme 4* hotel oficiálně certifikovaný , ne že jsme si ty hvězdičky sami vymysleli.



Sedlák Milan, ředitel hotelu Akademie - 3* Superior, Velké Bílovice

1. Náš hotel jsme chtěli zapojit mezi certifikovaná zařízení a přidělením klasifikačního znaku hostům sdělit, že nabízené služby odpovídají očekávanému standardu. Certifikace nám přinesla možnou marketingovou výhodu.

2. Prozatím jen částečně, od udělení uběhla krátká doba. Certifikace teprve marketingově využíváme. V budoucnu ale předpokládáme zvýšení počtu hostů.



Markéta Blažková, majitelka Penzionu Příbrazský – 2* Superior, Stráž nad Nežárkou

1. Pro certifikaci jsme se rozhodli z ryze praktického důvodu. Zažádali jsme o certifikát ČSKS, zde však byla podmínka být certifikováni i v Hotelstars. Z 90 % to pro nás neznamenalo velké úpravy, jen doladit drobnosti ve vybavení. Za obě certifikace jsme velice rádi, protože máme pocit, že nás toto posunuje dále jak ve vybavení, tak v péči o hosty. V podstatě něco jako je pro zaměstnance kariérní postup. Díky náhodným kontrolám, které u nás již proběhly víme, že certifikaci nemáme zadarmo, že za ní stojí naše práce a že se nejedná o pochybné certifikáty „jen“ za 800,- Kč, které nám byly v nedávné době nabízeny.

2. Certifikace proběhla v září 2014. Již koncem února jsme měli zaplněnou celou letní sezónu a i květen a červen se zatím jeví jako nejobsazenější za poslední roky. (maximum hostů přijíždí od velikonoc do podzimních prázdnin) Zda na tomto má podíl i certifikace zjistíme až podle zpětné vazby od hostů.   

Kronus Petr, Ředitel ubytovacích zařízení Wellness & Relax Resort Helios – 3* Superior, Lipová-lázně

1. Náš hotel Helios jsem u AHR ČR certifikoval poté co jsme zjistil, že náš hotel byl v minulosti certifikován u Hotel stars.eu, ale nedošlo již k registraci u Vaší organizace. V minulosti jsem pracoval v mnoha hotelových zařízeních a vždy jsem byl se spoluprací s Vaší organizací velice spokojen. Nabízíte celou řadu možností spolupráce, případně prezentace na národní i nadnárodní úrovni. Dále pak nabízíte celou škálu vzdělávacích kurzů pro zaměstnance, kterých jsem se i osobně v minulosti účastnil. Všechny tyto důvody mne vedli k rozhodnutí naši společnost certifikovat a spatřuji v nich také hlavní přínos pro naši firmu.

2. Naší registrací jsem v pravdě prozatím nezaznamenal vyšší poptávku hostů po využití našich služeb, nicméně naše registrace u Vás je zatím opravdu v počátcích a já věřím, že v budoucnu se podaří i ve spolupráci s Vámi docílit většího efektu naší spolupráce v této oblasti.



Jiří Komárek, provozní v Pensionu U Komárků – 2* Superior, Špindlerův Mlýn

1. Certifikaci bereme jako známku kvality a konkurenční výhodu, co nám přinese, uvidíme.

2. Zatím neumíme posoudit.



Ing. Ivo Skalický, obchodní náměstek Hotelu Slovan a.s. – 3*, Brno

1. Zařízení jsme certifikovali, protože jsme to považovali za dobré,

pro další rozvoj našeho oboru tzn. hotelnictví.

Parametry byly rozumně nastaveny a podchycovaly řadu důležitých

aspektů z hlediska hotelového hosta, takže jsme se domnívali,

že certifikace bude i určitým garantem kvality pro zákazníky,

především pak z řad organizované turistiky.

2. Obávám se, že jsme více hostů díky certifikaci nezískali.



Bronislava Paučková, jednatelka společnosti LEVITUS, s.r.o. – Penzion U Rybníčku – 2*Superior – Lipová-lázně

1. Náš penzion U Rybníčku v Horní Lipové jsme kompletně zrekonstruovali díky spolufinancování z Evropského fondu pro regionální rozvoj ROP Střední Morava v letech 2013 -2014, zvýšili jsme kvalitu ubytovacích služeb a navýšili kapacitu a tak jsme se také se zájmem rozhodli zároveň naše zřízení certifikovat.

Certifikace nám přinesla nové klienty, zejména ty, kteří očekávají záruku nabízených služeb. Zároveň zvýšila prestiž našeho zařízení.



2. Vzhledem ke krátké době provozu našeho penzionu po celkové rekonstrukci je těžké rozpoznat vliv certifikace na vyšší poptávku, rozhodně zájem první podzimní i zimní sezonu byl více než příznivý. Předčil tak naše očekávání. Také již realizované rezervace na léto i podzim tomu nasvědčují. Budeme se tedy těšit na další nárust klientů, kteří se k nám rádi vrací. Mnozí z nich nám říkají, že ve skutečnosti by nám ještě další hvězdičku přidali. To je příjemně povzbudivé.

Ing. Jana Borovičková, hotel  manager Hotelu INOS,–  hotel garni 3*, Praha

1. Hotel jsme se rozhodli certifikovat z důvodu lepší prezentace hotelu, jako kvalitního a poctivého tří hvězdičkového. Vaše anketní otázka č. 1 mě nutí konstatovat, že si myslím, že by bylo správné, aby certifikace byla povinná. Neboť se mi nelíbí cenová nesrovnatelnost  některých hotelů, některých certifikovaných, jiných ne, ale používajících hvězdičky tak, jak se každému hodí či líbí.

2. Bohužel díky cerfitikaci více poptávek není, protože pro většinu hostů bydlících v 3* hotelu je rozhodující cena. Pokud se však hosté přesvědčí o nesplnění požadovaných služeb např.  pro 3* hotel, tak odmění  hotel nespokojenou a negativní referencí. Je však další otázkou, které služby si hosté představují, když certifikace, tedy porovnatelnost, není povinná ani u nás ani mezinárodně.



Bohdan Vítek , vedoucí provozu hotelu Jelínkova vila – 3*, Velké Meziříčí 

1. Chtěli jsme být zodpovědní vůči našim zákazníkům a ukázat jim, že náš podnik splňuje ubytovací standardy. Přinesla nám důkladnější seznámení se „standardy“ ubytovacích kategorií. V některých bodech jsme dovybavili hotelové pokoje a tím určitě přispěli ke zlepšení ubytování v našem hotelu.

2. Vyšší poptávku jsme nezaregistrovali a teď jsem obvolal naše stálé recepční, které jsou u nás stejně jako já od spuštění hotelu. Za celou dobu našeho provozu (11let) jsme nezaznamenali při jakékoliv poptávce či rezervaci ubytování, zda náš hotel je certifikovaným ubytovacím zařízením.

Asociace hotelů a restaurací České republiky z.s.
Ing. Veronika Stránská
Ing. Veronika Stránská
manažer akcí a projektu Hotelstars
stranska@ahrcr.cz
Tel.: +420 773 236 303
Mezinárodní Hotelstars Union web:
https://www.hotelstars.eu/cs/czech_republic/
Přihlášení administrátorů
Zapomenuté heslo
Být členem AHR ČR je výhodné! Klikni zde
Zjistit více